Rejestry i ewidencje
Zasady prowadzenia ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego szczegółowo określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie postępowania z kierowcami naruszającymi przepisy ruchu drogowego (Dz.U.z2012,poz.488)
paragraf 9 tego rozporządzenia mówi:
"Osoba zainteresowana ma prawo uzyskać od Policji ustną informację lub zaświadczenie o wpisach w ewidencji, ostatecznych i tymczasowych, dotyczących punktów odpowiadających dokonanym przez siebie naruszeniom. Informacji udziela się lub zaświadczenie wydaje się w każdej jednostce organizacyjnej Policji posiadającej odpowiednie możliwości techniczne."
INFORMACJA USTNA
Informacja ustna o liczbie punktów wpisanych do ewidencji udzielana jest bezpłatnie osobie zainteresowanej za okazaniem dokumentu potwierdzającego tożsamość.
W Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji w Warszawie przy ul. Waliców 15 tel. 47 723-64-58 można uzyskać ustną informację o liczbie punktów wpisanych do ewidencji w dniach:
· Poniedziałek........... w godz. 13.00-15.30
· Wtorek...................... w godz. 12.00-14.00
· Czwartek.................. w godz. 12.00-14.00
· Piątek....................... w godz. 12.00-14.00
ZAŚWIADCZENIA
Zgodnie ustawą z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz.U. 2012 poz.1282)- tekst jednolity, mając na uwadze wydanie przez Policję zaświadczenia o wpisach do ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego informujemy, że aktualna wysokość opłaty skarbowej wynosi 17 zł.
Osoba składająca wniosek o wydanie zaświadczenia w Wydziale Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji w Warszawie przy ul. Waliców 15 jest zobowiązana załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej na konto:
Urząd Dzielnicy Wola
m.st. Warszawy
ul. Al. Solidarności 90
01-003 Warszawa
Bank Handlowy Warszawa SA
54103015080000000550036045
ODBIÓR zaświadczenia następuje w godzinach 9.30 - 15.30.
Osoba składająca wniosek o wydanie zaświadczenia w innych jednostkach Policji zobowiązana jest załączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej na konto właściwego miejscowo Urzędu Miasta lub Gminy.
Komenda Stołeczna Policji oraz Komendy Powiatowe Policji prowadzą również rejestr wypadków i kolizji - "SEWIK"
Osoby uczestniczące w wypadku lub kolizji, oraz firmy ubezpieczeniowe mogą otrzymywać informacje na temat konkretnego zdarzenia drogowego zarejestrowanego w systemie "SEWIK", po złożeniu pisemnej prośby:
- na terenie Warszawy, do Wydziału Ruchu Drogowego ul Waliców 15
- na terenie powiatów, do Komendy Powiatowej Policji
Osoby postronne, po złożeniu pisemnej prośby mogą otrzymywać ogólne dane statystyczne na temat wypadków i kolizji.
Pozostałe ewidencje i rejestry, użytkowane przez Komendę Stołeczną Policji (AFIS, KSIP, KCIK, Genom) prowadzone są przez Komendę Główną Policji.
KSP/ms